Sunday, August 21, 2016

Spanish is a hard subject for me. I wanted to go into the medical field in high school so I took Latin classes, not Spanish. Therefore, I feel like I am at a disadvantage because I have only studied it for about three years. I also did not have a lot of time this summer to practice my Spanish. I came back to school this week and found that I should have been practicing my Spanish every day! We started class with geography in South America. I found it difficult to remember the capital cities of each country as well as where they were on the map. I believe I need to look into this more and practice more. I actually found the geography interesting even though it was difficult, because I would like to travel to a majority of the countries we studied. I found some of the practice from the online textbook easier than the other things. I thought exercise 6 (gender of nouns) was an easy section.  I got them all right on the first try. I also thought exercises 7 and 10 (plural forms and negation) were relatively easy as well and got those mostly right the first time. The section on vowels was not too hard for me either.  The other subjects were not too easy for me, but also not incredibly difficult either. I believe my participation in class this week was adequate. I am hesitant to speak out a lot the first week in any class because it is unfamiliar and uncomfortable. As the weeks go on in this class I believe I will open up more and speak out more. I hope that everyone else gets comfortable and speaks out more so that we can all learn from each other and improve our speaking and writing skills. 


Pensé que el tweet sobre estafadores en España era muy interesante. Nunca he visitado España, pero realmente quiero viajar allí. Fue interesante escuchar sobre las diferentes maneras que tratan de tomar  dinero de los turistas en España. El artículo habló de grupos de personas y de las formas en que se tratarían de tomar dinero, como pretendiendo limpiar una mancha de su ropa para robar un teléfono o la cartera. Pensé que España era un país seguro para visitor, sin embargo, supongo que cada país tiene algún tipo de delito. Leyendo este artículo no hizo me miedo de viajar a España. Todavía realmente quiero viajar a España. Voy a seguir los consejos de este artículo cuando viajo a España.



Otro artículo que encontré muy interesante fue sobre el Zika virus. El primer bebé con complicaciones del virus Zika nació en Costa Rica. El bebé nació el 5 de agosto. La madre fue de Nicaragua pero emigrado a Costa Rica. La madre del bebé no tenía ningún cuidado prenatal. Los científicos dicen que ella tuvo que han estado expuestos a un mosquito que tenía Zika dentro de doce semanas de embarazo. Zika me asusta mucho porque yo quiero viajar pero no quiero que a efecto de tener hijos en el futuro. Creo que zika es miedo a muchas personas que viajan con frecuencia. Según el artículo, han sido 521 casos de Zika en Costa Rica. 

Esto fue muy divertido para mí porque no estaba familiarizado con alguna de estas frases españolas. Aprendí frases como  “te tira los tejos”, “no saber ni papa de algo” y  “me pica el bagre”. Estas frases son muy interesante.

También pensé que este pin fue muy interesante. El pin tenía doce datos interesantes acerca de la lengua española. No sabía la mayoría de la información, pero he aprendido mucho. 

No comments:

Post a Comment