Sunday, November 6, 2016

Week 12

I will honestly say that I struggle with understanding and properly using sequence of tenses. Since we have been working with different tenses in class lately, I do think that I have a somewhat better understanding of them though.  This week we worked with the present subjunctive tense, the present perfect subjunctive tense, the imperfect subjunctive tense, and the past perfect subjunctive tense. The present subjunctive tense is used for a “simultaneous or future state or action”, so the event is either happening now or in the future. The present perfect subjunctive tense is used “for a prior state or action”, so the event has occurred in the past. The imperfect subjunctive is used for “a simultaneous or future state or action relative to a past moment”. This tense is one of the tenses that we worked on that I still struggle with and need to practice with more outside of class. The fourth and final tense that we worked with in class this week was the past perfect subjunctive for “a prior state or action relative to a past moment”. This tense is also another tense that I struggle with and need to practice with more outside of class. The homework I did this week was more of a review in my opinion, but it is always good to review.  This week we spoke a lot in class like we usually always do, and I learned a lot of new words and phrases that were interesting. Some of the words and phrases and their meanings that I learned were: que oso (wtf), masticar (to chew), rogar (to beg), roer (to gnaw), modisco (bite) fallecer (to die), and colocarse (to be placed). I enjoyed class this week and love to participate in class by listening to other people’s stories and experiences, because I learn a lot from them.


Cuando vivía en casa mis padres tenían muchas reglas. Algunas de las reglas tenía sentido para mí, y algunas de las reglas eran innecesarios en mi opinion. Por ejemplo, estaba obligado a limpiar mi cuarto una vez por semana. Si no limpiar mi habitación, no podía ir en cualquier lugar los fines de semana.  También no he podido conseguir mi asignación para la semana si no limpiar mi cuarto. Mis padres también querían me ayudar con niñera de mi hermanito. Mi hermano es sólo once, así que él no puede quedarse en casa por sí mismo. Era aún más joven cuando vivía allí, así que una de mis responsabilidades era cuidar mi hermano y mantenerlo seguro. Cuando vivía en casa convencí a mis padres que necesitábamos un perro.  Yo no era consciente de cuánto trabajo un perro es. Era mi responsabilidad de alimentar el perro. También, era mi responsabilidad de tomar el perro en paseos por el barrio. Mis padres también se espera que yo les digo a qué hora le llego casa. También, ellos querían saber las personas que iba a estar con y donde iba.Mi mamá avergonzar me a veces por llamando a la madre de la amiga que yo tenía que para ser con comprobar en mí.Viviendo en casa es muy fácil comparado con vivir solo. A pesar de que mis padres me dieron mucho que hacer, realmente echo de menos estar con ellos.



Ayudar!

https://www.pinterest.com/pin/115545546670309058/ 


Muy interesante!

https://www.pinterest.com/pin/115545546670309013/ 


Muy interesante!

http://www.bbc.com/mundo/noticias-internacional-36718281?ocid=socialflow_twitter


Muy triste!

http://www.bbc.com/mundo/media-37872591?ocid=socialflow_twitter 

No comments:

Post a Comment